Katalog spraw urzędowych

Zatwierdzenie projektu robót geologicznych (SR-5)

Karta informacyjna SR-5. Data karty: luty 2025 r.

Opis sprawy

Zatwierdzenie projektów robót geologicznych, których wykonywanie nie wymaga uzyskania koncesji, w sprawach zastrzeżonych do właściwości starostów jako organu I instancji, odbywa się w trybie decyzji administracyjnej. Zatwierdzenie projektu robót geologicznych wymaga w trakcie postępowania administracyjnego, zasięgnięcia opinii właściwego wójta, burmistrza. Projekt zatwierdza się na czas oznaczony, nie dłuższy niż 5 lat.

Kogo dotyczy

Osoby fizyczne, osoby prawne, jednostki organizacyjne.

Wymagane dokumenty

  1. Wniosek o zatwierdzenie projektu robót geologicznych zawierający określenie właścicieli (użytkowników wieczystych) nieruchomości, w granicach której roboty te mają być wykonywane (druk SR-5),
  2. 2 egzemplarze projektu robót geologicznych, sporządzone zgodnie z wymogami rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 20 grudnia 2011 r. w sprawie szczegółowych wymagań dotyczących projektów robót geologicznych, w tym robót, których wykonywanie wymaga uzyskania koncesji,
  3. Wypis z ewidencji gruntów i budynków, wydany nie wcześniej niż 3 miesiące przed złożeniem wniosku.

Organ administracji geologicznej może żądać złożenia kopii projektu robót geologicznych w postaci elektronicznej na informatycznych nośnikach danych celem przedłożenia go do zaopiniowania organom, o których mowa w art. 80 ust. 5 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. Prawo geologiczne i górnicze, oraz do uzgodnienia z organami, o których mowa w art. 8 ww. ustawy.

Formularze/Wnioski do pobrania

Opłaty

Opłata skarbowa:

  1. W przypadku, kiedy projekt robót geologicznych został opracowany w związku z budownictwem mieszkaniowym, wydanie decyzji nie podlega opłacie skarbowej na podstawie art. 2 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej,
  2. W przypadku, kiedy z wnioskiem występuje podmiot wskazany w art. 7 ww. ustawy o opłacie skarbowej (m.in. jednostki samorządu terytorialnego, jednostki budżetowe) wydanie decyzji zwolnione jest z opłaty skarbowej,
  3. W pozostałych przypadkach za wydanie decyzji zatwierdzającej projekt robót geologicznych – 10,00 zł *,
  4. W przypadku prowadzenia sprawy przez pełnomocnika, do wniosku należy dołączyć oryginał pełnomocnictwa lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa, dokonać opłaty skarbowej w wysokości 17 zł i dołączyć dowód jej wniesienia do składanych dokumentów; wyjątek stanowią zwolnienia od opłaty skarbowej za pełnomocnictwo, o których mowa w ustawie z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej, w tym jeżeli pełnomocnictwo udzielane jest małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, jeżeli pełnomocnictwa udziela podmiot wskazany w art. 7 pkt 1-5 ww. (m.in. jednostki samorządu terytorialnego, jednostki budżetowe)*

*Zgodnie z obowiązującą ustawą z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej obowiązek zapłaty opłaty skarbowej od dokonania czynności urzędowej powstaje z chwilą złożenia wniosku o dokonanie czynności urzędowej. Opłatę skarbową wpłaca się z chwilą powstania obowiązku jej zapłaty (złożenia wniosku). Stosownie do § 3 ust. 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 września 2007 r. w sprawie zapłaty opłaty skarbowej składający wniosek zobowiązany jest dołączyć dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej, nie później niż w ciągu 3 dni od chwili powstania obowiązku jej zapłaty. Dowód zapłaty może mieć formę wydruku potwierdzającego dokonanie operacji bankowej. Dowód ten pozostawia się w aktach sprawy, z zastrzeżeniem sytuacji gdy podmiot, który dokonał zapłaty opłaty skarbowej zażąda jego zwrotu (po uprzednim dokonaniu na jego odwrocie adnotacji określającej datę złożenia wniosku potwierdzonej podpisem osoby zamieszczającej adnotację, z podaniem imienia, nazwiska i stanowiska służbowego).

Należną opłatę skarbową uiszcza się na konto Urzędu Miasta i Gminy Wieliczka w Małopolskim Banku Spółdzielczym w Wieliczce nr: 20 8619 0006 0010 0200 4705 0002, poprzez wpłatę:

  1. w kasie banku zlokalizowanego w budynku Starostwa Powiatowego w Wieliczce przy ul. Słowackiego 29 (parter), w godz. 7:45 – 16:45 (poniedziałek), 7:45 – 15:15 (wtorek – czwartek), 7:45 – 13:45 (piątek),
  2. przelewem, lub
  3. w kasie dowolnego banku.

Dokonując wpłaty należy podać właściwą adnotację.

Jednostka/Osoba odpowiedzialna

Wydział Środowiska Starostwa Powiatowego w Wieliczce

Miejsce składania dokumentów

  1. Dziennik Podawczy Starostwa Powiatowego w Wieliczce przy ul. Słowackiego 29 (parter),
  2. Sekretariat Starostwa Powiatowego w Wieliczce, Rynek Górny 2,
  3. Starostwo Powiatowe w Wieliczce, 32-020 Wieliczka, Rynek Górny 2 lub ul. Słowackiego 29, dla dokumentów nadanych w placówce pocztowej,
  4. na adres elektronicznej skrytki podawczej ePUAP: /o03wq89ojp/SkrytkaESP lub na adres e-Doręczenia: AE:PL-88471-63016-WHCUV-16 (aby elektronicznie załatwić sprawę wymagany jest bezpieczny podpis lub Profil Zaufany ePUAP).

Termin załatwienia sprawy

Zgodnie z ustawą z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego do miesiąca od dnia złożenia wymaganych dokumentów, w szczególnie uzasadnionych przypadkach nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.

Tryb odwoławczy

Warunkiem uzyskania klauzuli ostateczności decyzji jest brak odwołania w terminie przewidzianym do jego złożenia, tj. 14 dni od daty doręczenia decyzji.

Przed upływem terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna.

Od decyzji przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Krakowie, za pośrednictwem organu, który wydał decyzję, w terminie 14 dni od daty jej otrzymania. Pisemne odwołania należy składać:

  1. Dziennik Podawczy Starostwa Powiatowego w Wieliczce przy ul. Słowackiego 29 (parter),
  2. Sekretariat Starostwa Powiatowego w Wieliczce, Rynek Górny 2,
  3. Starostwo Powiatowe w Wieliczce, 32-020 Wieliczka, Rynek Górny 2 lub ul. Słowackiego 29, dla dokumentów nadanych w placówce pocztowej,
  4. na adres elektronicznej skrytki podawczej ePUAP: /o03wq89ojp/SkrytkaESP lub na adres e-Doręczenia: AE:PL-88471-63016-WHCUV-16 (aby elektronicznie załatwić sprawę wymagany jest bezpieczny podpis lub Profil Zaufany ePUAP).

Uwagi i dodatkowe informacje

W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia. Nieuzupełnienie wniosku w wyznaczonym terminie spowoduje pozostawienie wniosku bez rozpoznania.

Przesyłając dokumenty do Starostwa Powiatowego w Wieliczce na adres skrytki ePUAP lub eDoręczenia należy pamiętać o ich elektronicznym podpisaniu.