Katalog spraw urzędowych

Zawiadomienie o zmianie stanu faktycznego pojazdu wymagającej zmiany danych zamieszczonych w dowodzie rejestracyjnym (KT-8)

Karta informacyjna nr KT - 8. Data karty: 07-09-2022.

Opis sprawy

Wpis adnotacji: gaz, hak, taxi, L, zastaw rejestrowy, VAT, PIT, CIT

Kogo dotyczy

Właściciela zarejestrowanego pojazdu

Wymagane dokumenty

Wpis do dowodu rejestracyjnego adnotacji "GAZ/LPG"

  1. Wypełniony wniosek.
  2. Dowód rejestracyjny.
  3. Wyciąg ze świadectwa homologacji sposobu montażu instalacji gazowej.
  4. Faktura za montaż instalacji gazowej.
  5. Dowód zawarcia umowy ubezpieczenia OC.
  6. Dokument określający tożsamość właściciela
  7. Pełnomocnictwo – w przypadku działania przez przedstawiciela dla osoby załatwiającej sprawę.

Wpis do dowodu rejestracyjnego adnotacji o zastawie rejestrowym.

  1. Wypełniony wniosek.
  2. Dowód rejestracyjny.
  3. Aktualny lub pełny odpis z rejestru zastawów lub
  4. Zaświadczenie wydawane przez centralną informację o zastawach rejestrowych wskazujące że dany podmiot jako zastawca określonego przedmiotu zastawu rejestrowego jest wpisany do rejestru zastawów pod daną pozycja rejestru
  5. Dowód zawarcia umowy ubezpieczenia OC.
  6. Dokument określający tożsamość właściciela
  7. Pełnomocnictwo – w przypadku działania przez przedstawiciela dla osoby załatwiającej sprawę.

Wpis do dowodu rejestracyjnego adnotacji "HAK", "TAXI", "L"

  1. Wypełniony wniosek.
  2. Dowód rejestracyjny.
  3. Zaświadczenie z przeprowadzonego badania technicznego pojazdu wraz z wpisem odpowiednio; "HAK", "TAXI", "L"
  4. Dowód zawarcia umowy ubezpieczenia OC.
  5. Dokument określający tożsamość właściciela
  6. Pełnomocnictwo – w przypadku działania przez przedstawiciela dla osoby załatwiającej sprawę.

Wykreślenie z dowodu rejestracyjnego adnotacji "HAK", "TAXI", "L", "GAZ"

  1. Wypełniony wniosek.
  2. Dowód rejestracyjny.
  3. Stosowne oświadczenie właściciela o zdemontowaniu urządzenia
  4. Pełnomocnictwo – w przypadku działania przez przedstawiciela dla osoby załatwiającej sprawę.

Wpis do dowodu rejestracyjnego adnotacji VAT, PIT CIT:

  1. Wypełniony wniosek
  2. Zaświadczenie o wykonaniu dodatkowego badania technicznego pojazdu, wystawione przez Okręgową Stację Kontroli Pojazdów, potwierdzające spełnienie przez pojazd wymaganych warunków
  3. Dowód rejestracyjny

Formularze/wnioski do pobrania

Plik otworzy się w nowym oknie.

Opłaty

Opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu w wysokości 17 zł + 5 zł kopia (z wyłączeniem pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej). Opłatę skarbową wnosi się na konto Urzędu Miasta i Gminy w Wieliczce: 20 8619 0006 0010 0200 4705 0002.

Jednostka/osoba odpowiedzialna

Wydział Komunikacji i Transportu

Miejsce składania dokumentów

Starostwo Powiatowe w Wieliczce, ul. Słowackiego 29

Termin załatwienia sprawy

Niezwłocznie

Tryb odwoławczy

Art. 127 § 1 i 2 i art. 129 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r.- Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2024r. poz. 572) odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Krakowie za pośrednictwem Starosty Wielickiego, w terminie 14 dni od daty otrzymania.

Uwagi i dodatkowe informacje

Brak

Podstawa prawna

  • Art. 78 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (tj. Dz.U. z 2024 r. poz. 1251).
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 8 listopada 2024 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów oraz wymagań dla tablic rejestracyjnych oraz wzorów innych dokumentów związanych z rejestracją pojazdów (Dz.U. 2024r. poz. 1709)
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach (Dz.U. 2022r. poz. 1849)
  • Art. 84 ust. 2 pkt 1 lit. d ustawy z dnia 22 maja 2003r. o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych (tj. Dz. U. z 2023r. poz.2500)
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tj. Dz. U. z 2023r. poz.2111)
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 14 czerwca 2004r w sprawie trybu dokonywania w dowodach rejestracyjnych pojazdów mechanicznych adnotacji o ustanowieniu zastawu rejestrowego ( Dz.U. z 2004 r. nr.145, poz.1542)

Kontakt

e-mail: komunikacja@powiatwielicki.pl
Telefon: 12 39 99 702
Fax: 12 39 99 715