Powiatowy Rzecznik Konsumentów
-
Wydział Architektury i Budownictwa
-
Wydział Komunikacji i Transportu
-
Wydział Geodezji i Kartografii
-
Wydział Środowiska
-
Wydział Edukacji, Kultury, Sportu i Zdrowia
-
Powiatowy Rzecznik Konsumentów
-
Wydział Organizacyjny
-
Wydział Finansowo-Księgowy
-
Wydział Zamówień Publicznych, Inwestycji i Utrzymania Obiektów
-
Wydział Zarządzania Kryzysowego
-
Stanowisko ds. Polityki Personalnej i Kadr
-
Wydział Gospodarki Nieruchomościami
-
Biuro Rzeczy Znalezionych
-
Biuro Promocji
-
Biuro Powiatowego Konserwatora Zabytków
-
Kierownictwo Starostwa Powiatowego w Wieliczce
Informacje
Godziny urzędowania:
poniedziałek: 8:00-13:00
wtorek: 9:00-14:00
środa: dzień wewnętrzny (bez przyjmowania stron)
czwartek-piątek: 8:00-13:00
Istnieje możliwość umówienia spotkania o innej godzinie, po wcześniejszej konsultacji telefonicznej lub mailowej.
W pilnych sprawach prosimy o skorzystanie z innej formy pomocy. Poniżej podajemy adresy instytucji, świadczących pomoc w sprawach konsumenckich:
-
Federacja Konsumentów Oddział w Krakowie
tel. 12 422 64 62 -
Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej w Krakowie
tel. 12 448 10 30 -
Europejskie Centrum Konsumenckie (Warszawa)
tel. 22 556 06 00 -
Rzecznik Finansowy (bankowość, rynek kapitałowy, ubezpieczenia, polubowne rozwiązywanie sporów)
biuro@rf.gov.pl
tel. 22 333 73 26 -
Urząd Komunikacji Elektronicznej (działalność telekomunikacyjna i pocztowa)
krakow@uke.gov.pl
tel. 12 634 00 84 -
Urząd Regulacji Energetyki (energia elektryczna i gaz)
krakow@ure.gov.pl
tel. 12 357 27 01 -
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów Delegatura w Krakowie
krakow@uokik.gov.pl
tel. 12 421 75 79 lub 12 422 96 16 -
Nieodpłatna Pomoc Prawna
tel. 12 399 98 36
(poniedziałek-piątek, w godzinach pracy Starostwa 7:30-14:30)
Powiatowy Rzecznik Konsumentów:
Dariusz Paprocki
tel. 12 39 99 814
Rzecznik konsumentów wykonuje zadania samorządu w zakresie ochrony praw konsumentów, zgodnie z Ustawą o ochronie konkurencji i konsumentów z dnia 16 lutego 2007 r. (Dz. U. z 2007 r. Nr 50 poz. 331), w szczególności:
- Zapewnia bezpłatne poradnictwo konsumenckie i informację prawną w zakresie ochrony interesów konsumentów.
- Występuje do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów.
- Współdziała z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi.
- Może w szczególności wytaczać powództwa na rzecz konsumentów oraz wstępować za ich zgodą do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów.
- Jest w sprawach o wykroczenia na szkodę konsumentów oskarżycielem publicznym w rozumieniu przepisów Kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia.
- Wykonuje inne zadania określone w ustawie lub w przepisach odrębnych.
Lokalizacja