Katalog spraw urzędowych

Trwały zarząd nieruchomości Skarbu Państwa lub Powiatu

Karta informacyjna nr BG - 21. Data karty: 09 lipca 2007.

Opis sprawy

Wydawanie decyzji o oddaniu, przekazaniu i wygaśnięciu prawa trwałego zarządu. Trwały zarząd jest formą prawną władania nieruchomością przez państwową/powiatową jednostkę organizacyjną bez osobowości prawnej. Nieruchomość zostaje oddana, przekazana na cel statutowy jednostki, od celu zależy stawka procentowa opłaty rocznej.

Przekazanie między jednostkami następuje na ich zgodny wniosek. Wygaśnięcie następuje z urzędu lub na wniosek jednostki.

Kogo dotyczy

Wyłącznie jednostki organizacyjnej bez osobowości prawnej: w przypadku nieruchomości Skarbu Państwa – j.o. państwowej; nieruchomości Powiatu – powiatowej.

Wymagane dokumenty

Wniosek oraz:

  • Statut jednostki organizacyjnej określający jej nazwę i siedzibę z podaniem organu nadzorującego,
  • Oznaczenie nieruchomości według księgi wieczystej oraz według katastru nieruchomości, powierzchnia,

oraz podanie we wniosku:

  • Celu oddania w trwały zarząd, terminu jak i sposobu zagospodarowania nieruchomości.

Formularze/Wnioski do pobrania

Brak

Opłaty

Zwolnione od opłaty skarbowej.

Jednostka/osoba odpowiedzialna

Wydział Gospodarki Nieruchomościami

Miejsce składania dokumentów

Wieliczka, ul. Słowackiego 29,
dziennik podawczy
poniedziałek 7:30 - 16:30, wtorek – piątek 7:30 - 15:00
poprzez EPUAP - Skrytka Epuap: /o03wq89ojp/SkrytkaESP

Termin załatwienia sprawy

Nie później niż w ciągu 1 miesiąca, sprawy szczególnie skomplikowanej w ciągu 2 miesięcy. Do tych terminów nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień zaistniałych z przyczyn niezależnych od organu.

Tryb odwoławczy

Odwołanie na zasadach określonych w kpa - do Wojewody Małopolskiego za pośrednictwem Starosty Wielickiego w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.

Uwagi i dodatkowe informacje

Organ celem ustalenia wartości nieruchomości zleca jej wycenę, a w postępowaniu wyjaśniającym przeprowadza oględziny w terenie. Wydanie i przejęcie nieruchomości następuje protokołem zdawczo-odbiorczym.
e-mail: nieruchomosci@powiatwielicki.pl