Sprzedaż i oddanie w użytkowanie wieczyste nieruchomości Skarbu Państwa lub Powiatu
Karta informacyjna nr BG - 12. Data karty: 09 lipca 2007.
Opis sprawy
Czynności wstępne:
- badanie czy toczy się postępowanie dotyczące prawidłowości nabycia na rzecz Skarbu Państwa zbywanej nieruchomości,
- zlecenie rzeczoznawcy majątkowemu sporządzenia wyceny zbywanej nieruchomości,
- sporządzenie i podanie do publicznej wiadomości poprzez wywieszenie w siedzibie Starostwa, wykazu nieruchomości przeznaczonych do zbycia.
Informację o wywieszeniu wykazu podaje się do publicznej wiadomości przez ogłoszenie w prasie lokalnej – Dziennik Polski. Sprzedaż nieruchomości albo oddanie w użytkowanie wieczyste może nastąpić w dwóch trybach: przetargowym, bezprzetargowym. Zastosowanie trybu bezprzetargowego wynika z przepisu art.37 ust.2 u.o.g.n. W przypadku przetargu warunki zbycia nieruchomości obwieszcza się w ogłoszeniu o przetargu, natomiast warunki zbycia nieruchomości w drodze bezprzetargowej ustala się w rokowaniach, które mogą być tak pisemne, jak i ustne. Podstawą zawarcia umowy notarialnej jest protokół z przetargu, względnie z przeprowadzonych rokowań.
Kogo dotyczy
Osób fizycznych lub prawnych.
Wymagane dokumenty
Brak
Formularze/Wnioski do pobrania
Brak
Opłaty
Zwolnione od opłaty skarbowej.
Jednostka/osoba odpowiedzialna
Wydział Gospodarki Nieruchomościami
Miejsce składania dokumentów
Wieliczka, ul. Słowackiego 29,
dziennik podawczy – pokój nr 1,
poniedziałek 7:30 - 16:30, wtorek – piątek 7:30 - 15:00
Termin załatwienia sprawy
Uzależniony wykonaniem niezbędnych czynności określonych ustawą o gospodarce nieruchomościami.
Tryb odwoławczy
Nie dotyczy.
Uwagi i dodatkowe informacje
Zbycie nie następuje jeśli toczy się postępowanie dotyczące prawidłowości przejęcia nieruchomości na rzecz Skarbu Państwa. Zbycie nieruchomości wymaga zgody Wojewody Małopolskiego, a nieruchomości wpisanych do rejestru zabytków wymaga również zezwolenia konserwatora zabytków.
e-mail: nieruchomosci@powiatwielicki.pl