Katalog spraw urzędowych

Udzielanie informacji z zakresu ewidencji gruntów i budynków (GK-1)

Karta informacyjna nr GK - 1. Data karty: 09.09.2014.

Opis sprawy

Procedury związane z ewidencją gruntów i budynków:

  • Aktualizacja operatu ewidencji gruntów i budynków.
  • Wydawanie wypisów i wyrysów z operatu ewidencji gruntów i budynków.
  • Wydawanie kopii mapy ewidencyjnej i innych dokumentów.
  • Zaświadczenia o posiadanych gruntach rolnych dla ZUS / KRUS / Sądu / Zakładu Pracy.
  • Zaświadczenia o danych archiwalnych rejestru gruntów, budynków i lokali.
  • Postępowania administracyjne dotyczące zmian w ewidencji gruntów i budynków.

Kogo dotyczy

Osób fizycznych i prawnych, które posiadają lub zarządzają gruntami, budynkami lub lokalami, oraz osób upoważnionych.

Wymagane dokumenty

  • Prawomocne orzeczenia sądowe, akty notarialne, ostateczne decyzje administracyjne.
  • Operaty techniczne przyjęte do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego.
  • Stosowne wnioski/formularze wraz z wymaganymi dokumentami.
  • Opłata skarbowa, jeśli wymagana.

Formularze/wnioski do pobrania

Opłaty

Wysokość opłat określa ustawa Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz.U. 2024 poz. 1151). Opłata jest naliczana po zarejestrowaniu wniosku.

Opłata skarbowa:

  • Za dołączenie upoważnienia do wniosku.
  • Za wydanie decyzji, zaświadczenia, poświadczenia kopii za zgodność z oryginałem.

Miejsce wpłat:

  • Urząd Miasta i Gminy Wieliczka, ul. Powstania Warszawskiego 1.
  • Przelew na konto: Bank Spółdzielczy 20 8619 0006 0010 0200 4705 0002.

Jednostka/osoba odpowiedzialna

Wydział Geodezji i Kartografii Starostwa Powiatowego w Wieliczce.

Miejsce składania dokumentów

Dziennik Podawczy
Starostwo Powiatowe w Wieliczce, ul. Słowackiego 29

Lub pocztą:
Starostwo Powiatowe w Wieliczce, Rynek Górny 2, 32-020 Wieliczka

Termin załatwienia sprawy

  • Wypisy/wyrysy z operatu ewidencji gruntów, kopie mapy ewidencyjnej: wydawane „od ręki”.
  • Zaświadczenia: do 7 dni.
  • Aktualizacja operatu ewidencyjnego: do 30 dni.
  • Inne sprawy: niezwłocznie, do 1 miesiąca.

Informujemy, że istnieje możliwość odbioru osobistego zamówionych dokumentów za pośrednictwem „Urzędomatu” zlokalizowanego przy budynku Starostwa – ul. Słowackiego 29 – 24h/dobę. W tym celu należy zapoznać się z Regulaminem i złożyć stosowny wniosek – w wersji papierowej lub elektronicznej.

Tryb odwoławczy

Odwołanie wnosi się do Małopolskiego Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego za pośrednictwem Starosty Wielickiego w terminie 14 dni od doręczenia decyzji.

Podstawa prawna

  • Ustawa: Prawo geodezyjne i kartograficzne z dnia 17 maja 1989 r. (Dz.U. 2024 poz. 1151).
  • Rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii: z dnia 27 lipca 2021 r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków (Dz.U. 2024 poz. 219).
  • Ustawa: o opłacie skarbowej z dnia 16 listopada 2006 r. (Dz.U. 2023, poz. 2111).

Kontakt

Telefon: 12 39 99 771
Fax: 12 39 99 771