Katalog spraw urzędowych

Rejestracja pojazdu zabytkowego na terenie RP (KT-11)

Karta informacyjna nr KT - 11. Data karty: 07-09-2022.

Opis sprawy

Pierwsza rejestracja pojazdu zabytkowego

Kogo dotyczy

Właściciela zakupionego pojazdu

Wymagane dokumenty

  1. Wypełniony wniosek o rejestrację pojazdu.
  2. Dowód własności pojazdu.
  3. Dowodami własności między innymi mogą być:
    • umowa sprzedaży, zamiany, darowizny, o dożywocie
    • faktura VAT potwierdzająca nabycie pojazdu
    • prawomocne orzeczenie sądu rozstrzygające o prawie własności.
  4. Dowód rejestracyjny, w przypadku pojazdu zabytkowego, zamiast dowodu rejestracyjnego dopuszcza się przedstawienie oświadczenia właściciela pojazdu, złożonego pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań, że nie posiada dowodu rejestracyjnego.
  5. Uwierzytelnioną kopię decyzji w sprawie wpisania pojazdu do rejestru zabytków lub dokument potwierdzający ujęcie pojazdu w wojewódzkiej ewidencji zabytków albo potwierdzający wpisanie pojazdu do inwentarza muzealiów, zgodnie z odrębnymi przepisami.
  6. Zaświadczenie z przeprowadzonego badania technicznego pojazdu zabytkowego oraz protokół oceny stanu technicznego pojazdu zabytkowego.
  7. Tablice rejestracyjne (jeżeli pojazd był już wcześniej rejestrowany na terenie RP).
  8. Potwierdzenie wniesienia stosownych opłat.
  9. W przypadku pierwszej rejestracji pojazdu zabytkowego sprowadzonego z zagranicy - dokumenty potwierdzające spełnienie formalności względem Urzędu Celnego i Skarbowego.
  10. Dokument określający tożsamość właściciela.

Formularze/wnioski do pobrania

Plik otworzy się w nowym oknie.

Opłaty

Patrz - Wykaz opłat

Opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii w wysokości 17 zł ( z wyłączeniem pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej).

Jednostka/osoba odpowiedzialna

Wydział Komunikacji i Transportu

Miejsce składania dokumentów

Starostwo Powiatowe w Wieliczce, ul. Słowackiego 29

Termin załatwienia sprawy

niezwłocznie, w sprawach wymagających postępowania wyjaśniającego do 30 dni.

Tryb odwoławczy

Art. 127 § 1 i 2 i art. 129 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r.- Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2021r. poz. 735 z późn. zm.) odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Krakowie za pośrednictwem Starosty Wielickiego, w terminie 14 dni od daty otrzymania.

Uwagi i dodatkowe informacje

Brak

Podstawa prawna

  • Art. 72, 73 , 74, 75 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (tj. Dz.U. z 2024 r. poz. 1251).
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 8 listopada 2024 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów oraz wymagań dla tablic rejestracyjnych oraz wzorów innych dokumentów związanych z rejestracją pojazdów (Dz.U. 2024r. poz. 1709)
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach (Dz.U. 2022r. poz. 1849)
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 4 sierpnia 2022 r. w sprawie wysokości opłat za wydanie dowodu rejestracyjnego, pozwolenia czasowego i zalegalizowanych tablic (tablicy) rejestracyjnych oraz ich wtórników (Dz. U. z 2022r. poz. 1848).
  • Rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 29 czerwca 2023 r. w sprawie opłaty ewidencyjnej stanowiącej przychód Funduszu - Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców (Dz. U. z 2023r. poz. 1246)

Kontakt

e-mail: komunikacja@powiatwielicki.pl
Telefon: 12 39 99 702
Fax: 12 39 99 715