Katalog spraw urzędowych

Wpis do ewidencji szkoły lub placówki niepublicznej

Karta informacyjna nr ES-4. Data karty: 14 września 2007 r.

Opis sprawy

Wpis do ewidencji szkoły lub placówki niepublicznej.

Kogo dotyczy

Dotyczy osób zakładających szkołę lub placówkę niepubliczną.

Wymagane dokumenty

  1. Wniosek – zgłoszenie do ewidencji, zawierający:
    • Oznaczenie osoby zamierzającej prowadzić szkołę lub placówkę, jej miejsca zamieszkania lub siedziby;
    • Określenie typu i rodzaju szkoły lub placówki, daty rozpoczęcia jej funkcjonowania, profili kształcenia, nazw zawodów w przypadku szkoły zawodowej;
    • Wskazanie miejsca prowadzenia szkoły lub placówki oraz warunki lokalowe zapewniające odpowiednie warunki do prowadzenia zajęć dydaktycznych, realizacji zadań statutowych oraz nauki zawodu, w przypadku szkoły zawodowej;
    • Statut szkoły lub placówki;
    • Dane dotyczące kwalifikacji pracowników pedagogicznych i dyrektora szkoły;
    • Zobowiązanie do przestrzegania wymagań w przypadku szkoły podstawowej, gimnazjum oraz szkoły ubiegającej się o nadanie uprawnień szkoły publicznej.

Formularze/Wnioski do pobrania

Nie dotyczy.

Opłaty

Nie podlega opłacie.

Jednostka/osoba odpowiedzialna

Wydział Edukacji, Sportu, Promocji i Zdrowia

Kierownik wydziału: Mariusz Maziarz

Inspektor: Wojciech Korczak

Miejsce składania dokumentów

Starostwo Powiatowe w Wieliczce, Rynek Górny 2

tel. 12 39 99 858

e-mail: edukacja@powiatwielicki.pl

Termin załatwienia sprawy

Do 30 dni.

Tryb odwoławczy

Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Krakowie.

Uwagi i dodatkowe informacje

Podstawa prawna:

Art. 82 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (t. j. Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 ze zm.)