Wpis do ewidencji szkoły lub placówki niepublicznej
Karta informacyjna nr ES-4. Data karty: 14 września 2007 r.
Opis sprawy
Wpis do ewidencji szkoły lub placówki niepublicznej.
Kogo dotyczy
Dotyczy osób zakładających szkołę lub placówkę niepubliczną.
Wymagane dokumenty
- Wniosek – zgłoszenie do ewidencji, zawierający:
- Oznaczenie osoby zamierzającej prowadzić szkołę lub placówkę, jej miejsca zamieszkania lub siedziby;
- Określenie typu i rodzaju szkoły lub placówki, daty rozpoczęcia jej funkcjonowania, profili kształcenia, nazw zawodów w przypadku szkoły zawodowej;
- Wskazanie miejsca prowadzenia szkoły lub placówki oraz warunki lokalowe zapewniające odpowiednie warunki do prowadzenia zajęć dydaktycznych, realizacji zadań statutowych oraz nauki zawodu, w przypadku szkoły zawodowej;
- Statut szkoły lub placówki;
- Dane dotyczące kwalifikacji pracowników pedagogicznych i dyrektora szkoły;
- Zobowiązanie do przestrzegania wymagań w przypadku szkoły podstawowej, gimnazjum oraz szkoły ubiegającej się o nadanie uprawnień szkoły publicznej.
Formularze/Wnioski do pobrania
Nie dotyczy.
Opłaty
Nie podlega opłacie.
Jednostka/osoba odpowiedzialna
Wydział Edukacji, Sportu, Promocji i Zdrowia
Kierownik wydziału: Mariusz Maziarz
Inspektor: Wojciech Korczak
Miejsce składania dokumentów
Starostwo Powiatowe w Wieliczce, Rynek Górny 2
tel. 12 39 99 858
e-mail: edukacja@powiatwielicki.pl
Termin załatwienia sprawy
Do 30 dni.
Tryb odwoławczy
Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Krakowie.
Uwagi i dodatkowe informacje
Podstawa prawna:
Art. 82 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (t. j. Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 ze zm.)