Katalog spraw urzędowych

Zgłoszenie budowy lub przebudowy budynku mieszkalnego jednorodzinnego

Karta informacyjna nr BG - 5. Data karty: 20-08-2015.

Opis sprawy

Zgłoszenia właściwemu organowi wymaga budowa wolno stojących budynków mieszkalnych jednorodzinnych, których obszar oddziaływania mieści się w całości na działce lub na działkach, na których zostały zaprojektowane, oraz przebudowa budynków mieszkalnych jednorodzinnych, o ile nie prowadzi do zwiększenia dotychczasowego obszaru oddziaływania budynków.

Kogo dotyczy

Każdego, kto zamierza wybudować lub przebudować wolno stojący budynek mieszkalny jednorodzinny, który nie wymaga pozwolenia na budowę.

Wymagane dokumenty

  1. Wniosek o zgłoszeniu budowy lub przebudowy budynku mieszkalnego jednorodzinnego.
  2. 4 egz. projektu budowlanego w oryginale wraz z uzgodnieniami, opiniami i pozwoleniami wymaganymi przepisami szczególnymi oraz oświadczeniem projektanta i zaświadczeniem potwierdzającym wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego, aktualnym na dzień opracowania projektu.
  3. Oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane.
  4. Ostateczna decyzja WZ, jeśli jest wymagana zgodnie z przepisami ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym. (Nie dotyczy wniosku na przebudowę budynków mieszkalnych).
  5. Postanowienie o uzgodnieniu z organem administracji architektoniczno-budowlanej, o którym mowa w art. 82 ust. 2 w przypadku obiektów zakładów górniczych oraz obiektów usytuowanych na terenach zamkniętych i terenach, o których mowa w art. 82 ust. 3 pkt 1.
  6. Upoważnienie udzielone osobie działającej w imieniu Inwestora.

Wszystkie załączane kserokopie dokumentów powinny być potwierdzone "za zgodność z oryginałem".

Formularze/wnioski do pobrania

Plik otworzy się w nowym oknie.
  1. Zgłoszenie budowy lub przebudowy budynku mieszkalnego jednorodzinnego (PB-2a)
  2. Oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością (PB-5)

Opłaty

Przykładowe stawki opłaty, zgodnie z ustawą z dnia 16.11.2006 r. o opłacie skarbowej:

  • Dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa lub prokury – 17 zł.

Jednostka/osoba odpowiedzialna

Wydział Architektury i Budownictwa.

Miejsce składania dokumentów

Wieliczka, ul. Słowackiego 29, Dziennik podawczy – pokój nr 1, poniedziałek 7:30 - 16:30, wtorek – piątek 7:30 - 15:00

Termin załatwienia sprawy

Zgodnie z obowiązującymi przepisami.

Tryb odwoławczy

Stronie przysługuje prawo wniesienia odwołania od decyzji sprzeciwu do zgłoszenia za pośrednictwem Starosty Wielickiego do Wojewody Małopolskiego w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.

Uwagi i dodatkowe informacje

e-mail: budownictwo@powiatwielicki.pl
Telefon: 12 399 97 00, 12 399 97 49, 517 139 274.