300 zł – tyle wynosi jednorazowe wsparcie dla ucznia rozpoczynającego rok szkolny. Program „Dobry Start” to inwestycja w edukację polskich dzieci, to rządowe wsparcie rodzin w ponoszeniu wydatków związanych z rozpoczęciem roku szkolnego. Od 01.07. br. rodziny mogły składać wnioski jedynie w wersji online. Teraz można tego dokonać również w formie tradycyjnej, papierowej.
Jak złożyć wniosek o „Dobry Start”?
Wniosek o świadczenie z programu można składać przez stronę empatia.mpips.gov.pl, portal PUE Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz za pośrednictwem kanałów bankowości elektronicznej.
Od sierpnia wnioski można składać drogą tradycyjną bezpośrednio w urzędzie lub za pośrednictwem poczty.
Ze względu na panującą obecnie sytuację związaną z epidemią koronawirusa zachęcamy jednak wszystkich do korzystania głównie z elektronicznej drogi składania wniosków przez Internet. Elektroniczna forma wnioskowania o świadczenie to nie tylko szybkość i wygoda, ale przede wszystkim wyraz troski nasze wspólne bezpieczeństwo w obliczu pandemii COVID-19.
Kto może złożyć wniosek?
Wniosek może złożyć matka, ojciec, opiekun prawny dziecka lub opiekun faktyczny dziecka (opiekun faktyczny to osoba faktycznie sprawująca opiekę nad dzieckiem, która wystąpiła do sądu opiekuńczego o przysposobienie dziecka).
Wnioski można składać do 30 listopada.
źródło: Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej